Ukraine UKR  
укр  

Презентація результатів AGER 2016

2016.11.22 - 

Глобальне дослідження Amway про підприємництво 2016: європейці вважають самозайнятість найбільш релевантною роботою майбутнього.

Сьоме щорічне Глобальне дослідження Amway про підприємництво (Amway Global Entrepreneurship Report, AGER) визначає ставлення до підприємництва в різних країнах світу. Один із висновків цього року – респонденти в ЄС очікують, що самозайнятість буде більш затребуваною у найближчі п’ять років. Респонденти також переконані у тому, що ключовий навик для розвитку підприємницької діяльності – пошук і залучення клієнтів.

Майбутнє трудових відносин – один із ключових пунктів на порядку денному лідерів думок в бізнесі, суспільстві і науці в Європі. При цьому головне питання: як компанії адаптуються до потреб майбутніх співробітників? І яку роль самозайнятість буде грати в майбутньому? У європейців, здається, досить чітка думка з цього приводу: 35% респондентів АGER бачать самозайнятість для себе більш імовірною протягом найближчих п’яти років. Але чи відчувають європейці себе підготовленими до підприємницької діяльності у майбутньому? Щоб відповісти на це питання, AGER визначило ключовий навик для людей, які вирішили стати підприємцями: пошук і залучення клієнтів. В результаті 50% респондентів опитування повідомили, що відчувають себе комфортно в цій ситуації, в той час як для 40% шукати клієнтів було б все-таки дискомфортно.

 

Українці хочуть не шукати клієнтів, а відразу отримувати доходи: суперечливі думки про підприємництво у дослідженні AGER 2016

Українці бачать в підприємництві додаткове джерело доходу, але при цьому багато хто відчуває дискомфорт від необхідності шукати і завойовувати клієнтів. Такі висновки можна зробити за результатами щорічного Глобального дослідження Amway про підприємництво (Amway Global Entrepreneurship Report, AGER), яке цього року проводилося в 45 країнах світу. Своїм ставленням до самозайнятості поділилися 50 861 людей всіх вікових груп. Безпосередньо в Україні було опитано 1000 осіб.

Українці про бізнес

Особливість дослідження AGER в тому, що серед респондентів є ті, хто вже займається бізнесом, так і ті, хто ні. Таким чином, опитування дає уявлення про сприйняття підприємництва і самозайнятості в країні у цілому, а не тільки від уже залучених осіб. Такий підхід особливо цікавий на тлі нещодавно опублікованих результатів дослідження Doing Business (проведене Світовим банком), де Україна піднялася з 83-ї на 80-у сходинку. При цьому рейтинг Світового банку оцінює саме умови ведення бізнесу, а не їх сприйняття громадськістю.

У дослідженні AGER найпоказовішим індикатором ситуації є інтегрований показник AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index) – індекс підприємницького настрою. Цього року він визначався вдруге. В Україні середній індекс склав 33, що значно нижче середньосвітового показника – 50. Оцінка проводиться за трьома параметрами: бажаність (наскільки респонденти бажають відкрити свою справу), здійсненність (наскільки респонденти вважають себе готовими до початку підприємницької діяльності) і стійкість (наскільки респонденти можуть протистояти своєму соціальному оточенню, яке намагається їх відмовити). При цьому саме по третьому параметру українці проявили себе в найбільшій мірі – кількість  тих, хто готовий відкрити свою справу, незважаючи на думку друзів і родичів, за рік зросла на 5 (і досягла 35).

Надія на зміни

За останній рік кількість українців, які позитивно ставляться до підприємництва, виросла на 2% – тепер число таких співвітчизників досягає 65%. Динамікою це назвати складно, але тим не менше надія на позитивні зміни є. Досить мала і, звичайно, вона може знову скотитися до негативних оцінок у разі погіршення загальної ситуації в країні. Однак той факт, що відносно минулого року падіння зупинилося – дає надію.

Середньосвітовий показник позитивної оцінки підприємництва – 77%. І він теж виріс за рік на два відсотки. При цьому позитивно до підприємництва відносяться жителі Данії (94%), В’єтнаму (95%) і Норвегії (96%). Найгірший стан справ в Словаччині (58%), Румунії (52%) і Туреччині (42%).

Показово, що за рік в Україні змінилася вікова група, найбільш зацікавлена в розвитку підприємництва. Якщо раніше в лідерах були молоді Українці у віці до 35 років, то зараз їх 72% (-3% в порівнянні з 2015), що теж не мало. Проте людей у віці від 35 до 49 років, які позитивно сприймають підприємництво, стало помітно більше – 75% (+ 8% за рік). Найбільш скептично налаштованими залишаються Українці старші 50-ти.

Гроші важливіші незалежності

Україна стійко йде врозріз зі світовою тенденцією в питаннях мотивації для відкриття своєї справи. Якщо у світі лідирує «незалежність від роботодавця» (50%) і «можливість реалізувати свої ідеї» (47%), то в Україні – це в першу чергу і традиційно – «додаткове джерело доходу» (34%). Тут також варто відзначити, що в регіональному розрізі вагомим виглядає і такий фактор, як «можливість повернутися на ринок праці». Так, у Києві його відзначили на рівні 53,4%.

На цьому тлі дивно виглядає невпевненість українців щодо необхідності самостійно знаходити і залучати клієнтів. 36% співгромадян будуть при цьому почуватися комфортно, в той час як 31% респондентів будуть відчувати себе ніяково. До речі, ще третина респондентів відповісти на це питання не змогла.

Диплом як фактор впевненості

Цікаво, що цього року в дослідженні вперше проявилися серйозні відмінності у відповідях респондентів з вищою освітою та без. Так, власники дипломів вузів налаштовані по відношенню до підприємництва куди більш позитивно – 74% проти 62% у тих, хто такого диплома не має. Для порівняння у 2015-му показники були 65% і 61% відповідно.

Схожа ситуація і з індексом підприємницького настрою – у тих, хто має диплом він становить 42%, а у тих, хто вирішив не закінчувати вуз – 29%.

Разом із тим, випускники інститутів і клієнтів готові шукати більш охоче. 46% відчувають себе комфортно в питаннях пошуку і завоювання клієнтів. У той час як серед людей без вищої освіти таких 31%.

Бачення майбутнього

Серед питань дослідження цього року – оцінка перспектив підприємництва через 5 років. Відповідаючи про майбутнє, українці проявили швидше стриманий оптимізм: 25% опитаних вважають, що підприємництво буде грати більш значну роль, ще 29% впевнені, що воно залишиться на тому ж рівні і тільки 12% стверджують, що роль підприємництва через 5 років знизиться.

Середньосвітові оцінки в цьому питанні теж відрізняються, але в цілому виглядають більш оптимістично: 39% впевнені, що підприємництво буде грати більш значну роль, 30% вважають, що залишиться на тому ж рівні, а песимістів у світі – 22%.

Для отримання більш детальної інформації, будь ласка, перейдіть за посиланням:
http://globalnews.amway.com/amway-global-entrepreneurship-report

Ви зможете ознайомитися з результатами дослідження, завантаживши презентацію: AGER UKRAINE High Profile 2016

 

ager_ukraine_high_profile-ukr-2016

 

 

Про Глобальне дослідження Amway про підприємництво

Перше дослідження AGER було проведено у 2010 році під назвою Дослідження Amway про європейське підприємництво (Amway European Entrepreneurship Report), а з 2013 року стало світовим, охопивши 24 країни. Цього року дослідження відбулося у 45 країнах за допомогою особистих і телефонних інтерв’ю з більш ніж 50 тис. респондентів (чоловіками і жінками у віці від 14 до 99 років).

AGER 2016 був проведений Amway у співпраці з проф. д-р Ізабель М. Велпе, керівником по стратегії і організації в Школі менеджменту, в Технічному університеті Мюнхена, Німеччина. Польова робота проводилася Gesellschaft fuer Konsumforschung (GfK), Нюрнберг, з квітня по червень. Результати відправлені представникам наукового співтовариства, включаючи 45 академічних консультантів AGER і всі зацікавлені аналітичні центри, академічні та державні установи.

Про Amway

Amway – одна із провідних у світі сімейних компаній – виробників споживчих товарів, яка продає більш ніж 400 найменувань продуктів високої якості у категоріях товарів для краси, здоров’я і дому. Вся продукція поширюється через Незалежних підприємців Amway. Компанія була заснована у 1959 році в місті Ейда, штат Мічиган, США. Amway веде діяльність у більш ніж 100 країнах і територіях, обсяг продажу склав $ 9,5 млрд у 2015 році. Найбільший обсяг продажу припадає на такі бренди: вітаміни і дієтичні добавки NUTRILITE™, засоби по догляду за шкірою і декоративна косметика ARTISTRY™, системи очищення води eSpring™.

ТОВ «Емвей Україна» – 56-е офіційне представництво міжнародної компанії прямого продажу Amway Corp., яке розпочало роботу у 2003 році. Головний офіс компанії розташований у Києві. Україна входить у десятку ключових ринків Amway. Обсяг продажу ТОВ «Емвей Україна» у 2015 році склав більше 1 млрд. гривень, на кінець цього ж року з компанією співпрацювали понад 280 тис. Незалежних підприємців Amway та постійних клієнтів.

Залиште коментар

Адреса електронної пошти не буде опублікована
* Поля, обов'язкові для заповнення

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com | Privacy Policy | Cookie Policy
Connexia