Прес-релізи - Корпоративні новини
Ставлення українців у віці 50+ до підприємництва

2015.03.05 - 

Щорічне глобальне дослідження Amway про підприємництво у 2014 році було сфокусоване на ставленні до підприємництва та освіти у цій сфері. Результати опитування показують, що позитивне ставлення до підприємництва й готовність розглядати початок власної справи як один із шляхів працевлаштування значно знижуються з віком.

Тим не менше, українці старше 50 років оцінюють середовище в Україні як більш доброзичливе до підприємництва у порівнянні із європейцями. Таке ставлення є гарною передумовою для просування підприємництва як прийнятного і привабливого варіанта для підвищення рівня зайнятості серед тих, хто бажає залишатися економічно активними незалежно від віку і наявності пропозицій на ринку праці.

До підприємництва ставлення позитивне, та навряд чи є готовність зайнятися власною справою

В середньому по Європі респонденти віком старше 50 років, так само як і група віком до 35 років, складають дуже низький відсоток підприємців – до 6%, а відсоток підприємців серед 35-49-річних вдвічі більше – 12%. Тим часом в Україні тільки 5% респондентів усіх вікових груп стверджують, що вже зараз займаються власним бізнесом.

Низький відсоток підприємців у цій віковій групі як в Європі, так і в Україні різко контрастує з показниками позитивного ставлення до підприємництва. Так, у Європі до підприємництва позитивно ставляться 66% респондентів старше 50 років, а в Україні – 61%. Крім того, більше чверті опитаних у представленій віковій категорії як в Європі, так і в Україні стверджують про можливість відкриття власної справи у майбутньому – 26% і 24% відповідно. Варто зазначити, що ці показники значно нижчі у порівнянні з віковими групами до 35 років (49% і 47% відповідно) та 35-49 років (42% і 34% відповідно). Це явище спостерігається по всій Західній і Східній Європі.

Зростання доброзичливої оцінки підприємницького середовища в українському суспільстві

У Європі майже 50% респондентів віком старше 50 років оцінюють середовище в своїх країнах як доброзичливе для початку власної справи. У той же час інша половина дає «дуже» або «здебільшого» недружню оцінку. Цікаво, що відсоток українців старше 50 років, які оцінюють середовище для підприємництва як дружнє, суттєво вищий, ніж серед європейців – 58%. Цей показник значно зріс у порівняні з 2013 роком, коли 45% респондентів дали позитивну оцінку, а 46% – негативну. При цьому лише 23% відзначили середовище як недружнє для започаткування та ведення бізнесу, що майже вдвічі менше, ніж у Європі..

Додаткове джерело доходу як головний аргумент підприємницької діяльності

Загалом вік респондентів з України має незначний вплив на аргументи для початку своєї справи. «Джерело додаткового доходу» є головним фактором для всіх вікових груп (до 35 років: 44%; 35-49 років: 43%, старше 50 років: 38%). При цьому головний аргумент українців не збігається з думкою респондентів з європейських країн, які в першу чергу прагнуть «незалежності від роботодавця, можливості бути керівником самому собі»: аж 44% респондентів старше 50 років у Європі дотримуються такої мотивації.

Підприємництву можна навчитися

Близько третини європейських респондентів старше 50 років вважають, що якість освіти у сфері підприємництва має бути вдосконалена, а чверть опитаних називають її незадовільною. Однак їх українські ровесники виявились більш критичними: 38% вважають існуючий рівень підприємницької освіти незадовільним, при чому у порівнянні з іншими віковими групами, чим молодші респонденти, тим вищий рівень незадоволеності якістю освіти: 35-49 років: 43%; до 35 років: 49,7%.

Незважаючи на значний акцент на важливості навчання підприємництву, переважна більшість респондентів старше 50 років у Європі (81%) кажуть, що вони ніколи не брали участь у подібних навчальних програмах. Серед українців цей показник ще вищий – 96% респондентів віком за 50 років не брали участі в освітніх ініціативах. При цьому думки, що підприємництву можна навчитися, дотримуються ледь більше половини респондентів з України – 52%, що менше, ніж у Європі (57%).

Про Amway Global Entrepreneurship Report 2014

У 2014 році Глобальне дослідження про підприємництво (AGER, Amway Global Entrepreneurship Report) компанія Amway провела спільно з кафедрою стратегії та організації школи менеджменту Мюнхенського технічного університету (TUM), Німеччина. Польове дослідження виконала Спільнота споживчих досліджень в Нюрнберзі (Gesellschaft fuer Konsumforschung, GfK) з квітня по липень 2014 року. Результати представлені академічній спільноті, у тому числі 38 академічним консультантам AGER, науково-дослідним центрам, науковим і державним установам.

Дізнатися детальніше про проект можна за посиланням: AmwayEntrepreneurshipReport.com.

Про Amway

Amway – одна з провідних у світі сімейних компаній-виробників споживчих товарів, яка продає більш ніж 400 найменувань продукції високої якості в категоріях товарів для краси, здоров’я і дому. Вся продукція розповсюджується тільки через Незалежних підприємців Amway. Компанія була заснована у 1959 році в місті Ейда, штат Мічіган, США. Amway веде діяльність у більш ніж 100 країнах і територіях, обсяг продажів склав $10,8 млрд в 2014 році. Найбільший обсяг продажів припадає на такі бренди: вітаміни, мінерали та дієтичні добавки NUTRILITE™, засоби по догляду за шкірою і декоративна косметика ARTISTRY™, системи очищення води eSpring™.

ТОВ «Емвей Україна» – 56-е офіційне представництво міжнародної компанії прямого продажу Amway Corp., яке розпочало роботу у 2003 році. Головний офіс компанії розташований у Києві. Наразі Україна входить до десяти ключових ринків Amway. Обсяг продажу ТОВ «Емвей Україна» у 2014 році склав 1,10 млрд гривень, а кількість дистриб’юторів, що співпрацюють з компанією – понад 300 тис.

Слідкуйте за новинами на news.amway.ua

 

 

Залиште коментар

Адреса електронної пошти не буде опублікована
* Поля, обов'язкові для заповнення

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia